top of page

Boekenvlucht


Nog een paar dagen en dan gaan we op vakantie. Wat kijken we er naar uit. De afgelopen weken is het hier best hectisch geweest, we kregen een nieuwe keuken en zaten weken in de stof en rotzooi. Ik kan daar niet zo tegen, heb liever een opgeruimd en schoon huis want dat betekent meestal ook dat mijn hoofd helder is. Het enige waar ik nu mee zit, is de vliegreis. Ik ben zelf echt een held op sokken en vind vliegen dus eigenlijk verschrikkelijk. Maar ook weet ik niet goed hoe het met Naud zal gaan. Vorig jaar gingen we ook met het vliegtuig op vakantie. Naud deed het toen super goed en zat lief op schoot. Het enige vervelende was dat we behoorlijke turbulentie hebben gehad maar daar had alleen zijn moeder last van. Naud zat al lachend op de schoot van Joost, terwijl naast en achter ons de koffie door de lucht vloog.

Op internet zoek ik wat tips over het vliegen met een kleine. Ik lees dat je het best wat nieuwe boekjes en/of wat speelgoed kan kopen. Zo hebben ze even iets nieuws om te ontdekken en kan je hier wat tijd mee doorbrengen. Ik besluit om dan toch maar wat nieuwe prentenboeken te kopen. We hebben eigenlijk al aardig wat boeken, maar een nieuw verhaal is ook voor jezelf wel eens fijn.


Opeens bedenk ik me dat ik het nieuwe boek 'Eiland' van Mark Janssen wel graag wil hebben. Dit boek ben ik de laatste tijd op internet vaak tegen gekomen en de kaft trekt me enorm aan. Het is een heerlijk helder boek, waarop een oceaan met een schildpad zijn afgebeeld. Dit boek past natuurlijk perfect bij mijn vakantiestemming, dus we gaan voor dit boek. Na 15 minuten fietsen sta ik in de overvolle boekwinkel . Ze verkopen er niet alleen boeken maar ook allerlei andere zooi, waardoor je altijd goed moet zoeken, wil je de juiste titel vinden. Ik zoek en zoek, maar kan het boek niet vinden. Ook de verkoopster vertelt mij dat hij is uitverkocht.....balen! Dan maar naar de andere boekwinkel in het dorp, maar ook daar hebben ze het boek niet. Thuis besluit ik om hem dan maar online te bestellen, wellicht is hij nog op tijd binnen voor de vakantie. Maar helaas, ook bol.com vertelt mij dat het boek niet voor onze vakantie geleverd wordt. Ik besluit het er maar bij te laten. We hebben genoeg boeken, dus ik neem er daar wel wat van mee. Wel koop ik nog een paar nieuwe speeltjes, waaronder klei.....iets waar hij onlangs bij muziek op schoot mee mocht spelen en wat hij erg leuk vond.


Donderdagmiddag vertrekken we richting het vliegveld. Gelukkig vliegen we vanaf Rotterdam, waardoor we niet zo lang op het vliegveld hoeven te wachten. We checken onze koffers in en gaan richting het boarden. De luiertas met een aantal boekjes, verschoningssetje en het speelgoed mag mee als handbagage. We lopen richting het boarden en dan valt mijn oog op een klein boekwinkeltje op de luchthaven.....zouden ze daar?????

Ik loop nog snel even naar binnen, pak voor mezelf een 'Linda' en een 'Wendy' en loop dan richting de kinderboeken. En jawel, daar ligt hij....het laatste exemplaar van 'Eiland'!! Nog net op de valreep vind ik dit leuke boek en kan het toch mee op vakantie! Ik ben blij en Naud ook bij het zien van het boek. Hij roept enthousiast "lezen" en na 1x voorlezen moet het nog een keer gelezen worden....De vlucht gaat super goed! Naud gedraagt zich voorbeeldig en zit zelfs nog even bij een paar pubermeisjes op schoot.

Van mij mag de vakantie beginnen!!!



Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page