top of page

De Den

Ik lig op mijn stretcher en kijk naar de dennenboom die schuin tegenover ons appartement staat. Het is heerlijk weer en het valt mij op dat er grote dennenappels in de boom zitten. De den beweegt zachtjes met de wind mee en met grote regelmaat vinden musjes er een plekje om te rusten. Twee mooie duiven maken een nest in de boom. Ze zijn druk in de weer om het perfecte nest te maken voor hun nog komende jongen. Terwijl ik de boom observeer voel ik de zeurende spier in mijn rug. Al weken heb ik er last van en loop de deur van de fysio plat. Het lijkt telkens iets te verminderen maar 't komt toch telkens weer terug. waar komt het toch door?

Als ik mezelf vergelijk met deze duiven, die nog steeds in de weer zijn, zie ik enige gelijkenis. Ik ben soms ook te druk bezig met van alles... en alhoewel deze duiven dit echt moeten doen omdat hun jongen een warm en veilig nest moeten hebben, ben ik ook altijd van mening dat al die honderden klusjes in huis ook echt gedaan moeten worden. Ik neem veel te weinig rust en alhoewel ik dit heel goed van mezelf weet, lukt het me nooit om ook daadwerkelijk te rusten. Waarom lukt dit me niet, wat houdt me tegen? Ze zeggen wel eens: een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Iets wat ook zeker voor mij geldt. Als mijn huis niet opgeruimd (en schoon) is, lukt het me niet om lekker in de tuin te ontspannen. Ik zou het toch wel vaker moeten doen, want nu ik zo al 30 minuten op mijn stretcher lig, voel ik nieuwe energie door mijn lijf stromen. Energie die ik straks weer kan gebruiken om de dag verder te vullen. Voor nu besluit ik om mijn hoofd weer even uit te zetten en te genieten van deze prachtige plek!


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page